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14 feb 2012

Importacion/ Import*** Exportacion/ Exports


Importar 


The term import is derived from the conceptual meaning as to bring in the goods and services into the port of a country.        La importación del término se deriva del significado conceptual como para atraer a los bienes y servicios en el puerto de un país. The buyer of such goods and services is referred to an "importer" who is based in the country of import whereas the overseas based seller is referred to as an "exporter". [ 1 ] Thus an import is any good (eg a commodity ) or service brought in from one country to another country in a legitimate fashion, typically for use in trade . El comprador de dichos bienes y servicios se refiere a un "importador", que tiene su sede en el país de importación, mientras que el vendedor basados ​​en el extranjero se conoce como un "exportador".  Por lo tanto una importación es cualquier bien (por ejemplo, un producto básico ) o el servicio de traída de un país a otro país de una manera legítima, por lo general para su uso en el comercio . It is a good that is brought in from another country for sale. [ 2 ] Import goods or services are provided to domestic consumers by foreign producers . Se trata de un bien que se trajo de otro país para la venta.  Las mercancías de importación o servicios se proporcionan a los internos a los consumidores extranjeros por los productores . An import in the receiving country is an export to the sending country. La importación en el país receptor es una exportación al país de envío. 


Imports, along with exports , form the basis of international trade .    Las importaciones, junto con las exportaciones , constituyen la base del comercio internacional . Import of goods normally requires involvement of the customs authorities in both the country of import and the country of export and are often subject to import quotas , tariffs and trade agreements . La importación de bienes que normalmente requiere la participación de las aduanas las autoridades tanto en el país de importación y el país de exportación y son a menudo sujetos a cuotas de importación , los aranceles y los acuerdos comerciales . When the "imports" are the set of goods and services imported, "Imports" also means the economic value of all goods and services that are imported. Cuando las "importaciones" son el conjunto de bienes y servicios importados, "importaciones" también significa que el valor económico de los bienes y servicios que se importan. The macroeconomic variable I usually stands for the value of these imports over a given period of time, usually one year. [ citation needed ] El macroeconómica variable que normalmente representa el valor de estas importaciones en un período de tiempo determinado, generalmente un año. 


 
[ edit ] DefinitionDefinición 


"Imports" consist of transactions in goods and services (sales, barter, gifts or grants) from non-residents residents to residents. [ 3 ] The exact definition of imports in national accounts includes and excludes specific "borderline" cases. [ 4 ] A general delimitation of imports in national accounts is given below:      "Las importaciones" consisten en las transacciones de bienes y servicios (ventas, trueques, regalos o donaciones) de los no residentes residentes a residentes.  La definición exacta de las importaciones en las cuentas nacionales incluye y excluye determinados casos "límite". una delimitación general de las importaciones en las cuentas nacionales es la siguiente: 


·                    An import of a good occurs when there is a change of ownership from a non-resident to a resident; this does not necessarily imply that the good in question physically crosses the frontier. Una importación de un bien se produce cuando hay un cambio de propiedad de un no residente a un residente, lo que no implica necesariamente que el bien en cuestión física cruza la frontera. However, in specific cases national accounts impute changes of ownership even though in legal terms no change of ownership takes place (eg cross border financial leasing , cross border deliveries between affiliates of the same enterprise , goods crossing the border for significant processing to order or repair ). Sin embargo, en casos específicos de las cuentas nacionales imputar los cambios de propiedad, incluso aunque en términos legales no hay cambio de propiedad se lleva a cabo (por ejemplo, de arrendamiento financiero transfronterizo, las entregas transfronterizas entre las filiales de la misma empresa, las mercancías que cruzan la frontera para el procesamiento significativa para el orden o la reparación ). Also smuggled goods must be included in the import measurement. También los bienes de contrabando deben ser incluidos en la medición de las importaciones. 


·                    Imports of services consist of all services rendered by non-residents to residents. Las importaciones de servicios comprenden todos los servicios prestados por no residentes a residentes. In national accounts any direct purchases by residents outside the economic territory of a country are recorded as imports of services; therefore all expenditure by tourists in the economic territory of another country are considered as part of the imports of services. En las cuentas nacionales las compras directas por parte de los residentes fuera del territorio económico de un país se registran como importaciones de servicios, por lo que todo el gasto de los turistas en el territorio económico de otro país se consideran como parte de las importaciones de servicios. Also international flows of illegal services must be included. También los flujos internacionales de servicios ilegales deben ser incluidos. 

Basic trade statistics often differ in terms of definition and coverage from the requirements in the national accounts:             Las estadísticas básicas del comercio a menudo difieren en términos de definición y cobertura de los requisitos de las cuentas nacionales: 


·                    Data on international trade in goods are mostly obtained through declarations to custom services. Los datos sobre el comercio internacional de mercancías se obtienen en su mayoría a través de declaraciones a los servicios personalizados. If a country applies the general trade system, all goods entering the country are recorded as imports. Si un país aplica el sistema de comercio en general, todas las mercancías que entran en el país se registran como importaciones. If the special trade system (eg extra-EU trade statistics) is applied goods which are received into customs warehouses are not recorded in external trade statistics unless they subsequently go into free circulation of the importing country. Si el sistema especial de comercio (por ejemplo, fuera de la UE las estadísticas de comercio) se aplica los bienes que se reciben en depósitos aduaneros no se registran en las estadísticas de comercio exterior, a menos que posteriormente ir a la libre circulación del país importador. 


·                    A special case is the intra-EU trade statistics. Un caso especial es las estadísticas del comercio intra-UE. Since goods move freely between the member states of the EU without customs controls, statistics on trade in goods between the member states must be obtained through surveys. Dado que las mercancías circulen libremente entre los Estados miembros de la UE sin los controles aduaneros, las estadísticas sobre comercio de mercancías entre los Estados miembros deben obtenerse a través de encuestas. To reduce the statistical burden on the respondents small scale traders are excluded from the reporting obligation. Para reducir la carga estadística de los encuestados los comerciantes a pequeña escala están excluidos de la obligación de informar. 


·                    Statistical recording of trade in services is based on declarations by banks to their central banks or by surveys of the main operators. Registro estadístico del comercio de servicios se basa en las declaraciones de los bancos a sus bancos centrales o por las encuestas de los principales operadores. In a globalized economy where services can be rendered via electronic means ( eg internet ) the related international flows of services are difficult to identify. En una economía globalizada, donde los servicios pueden ser prestados por medios electrónicos (por ejemplo, Internet) de los flujos internacionales de servicios relacionados son difíciles de identificar. 


·                    Basic statistics on international trade normally do not record smuggled goods or international flows of illegal services. Estadísticas básicas sobre el comercio internacional no suelen registrar los productos de contrabando o de los flujos internacionales de servicios ilegales. A small fraction of the smuggled goods and illegal services may nevertheless be included in official trade statistics through dummy shipments or dummy declarations that serve to conceal the illegal nature of the activities. Una pequeña fracción de las mercancías de contrabando y servicios ilegales, no obstante, podrán incluirse en las estadísticas comerciales oficiales a través de envíos de falsos o declaraciones falsas que sirven para ocultar la naturaleza ilegal de las actividades. 


Balanza Comercial

      Balanza comercial representa una diferencia en el valor de importación y exportación de un país. Un país tiene la demanda de importación cuando la cantidad demandada excede la cantidad doméstica interna suministra , o cuando el precio del bien (o servicio) en el mercado mundial es menor que el precio en el mercado interno .
La balanza comercial , por lo general denota N X, es la diferencia entre el valor de los bienes (y servicios) a las exportaciones del país y el valor de los bienes de las importaciones de los países: 


N X = X - I, o, equivalentemente, X = I - N X
 
      Un déficit comercial se produce cuando las importaciones son grandes en relación a las exportaciones. Las importaciones se ven afectadas principalmente por un país de ingresos y de sus recursos productivos. Por ejemplo, la EE.UU. las importaciones de petróleo de Canada, a pesar de que los EE.UU. tienen el petróleo y el Canadá utiliza aceite. Sin embargo, los consumidores en los EE.UU. son dispuestos a pagar más por la marginal del barril de petróleo a los consumidores canadienses son, porque no hay más petróleo exigido en los EE.UU. que no hay petróleo que se produce. 

 
     En la teoría macroeconómica , el valor de las importaciones que puede ser modelado como una función de la rama de la absorción de A y el tipo de cambio real σ. Estos son los dos mayores factores de importaciones y ambos afectan a las importaciones de manera positiva: 

I = I (A, σ) 

 
Tipos de importación 

Hay dos tipos básicos de importación:
  1. Los bienes industriales y de consumo
  2. Bienes y servicios intermedios 


      Las empresas importar bienes y servicios para abastecer al mercado interno a un precio más barato y de mejor calidad que los productos competidores fabricados en el mercado interno. Las empresas importan productos que no están disponibles en el mercado local. 


Hay tres grandes tipos de importadores: 

  1. ¿Busca un producto en todo el mundo para importar y vender.
  2. Buscando fuentes extranjeras para sacar sus productos al precio más barato.
  3. Uso de fuentes extranjeras como parte de su global de la cadena de suministro .
     
       Directo a la importación se refiere a un tipo de importación comercial que involucre a un importante minorista (por ejemplo, Wal-Mart ) y una en el extranjero el fabricante . Un minorista normalmente compra los productos diseñados por las empresas locales que pueden ser fabricados en el extranjero. En un programa de importación directa, el minorista no pasa por el proveedor local (coloquial intermediario) y compra el producto final directamente desde el fabricante, posiblemente, el ahorro en costos adicionales . Este tipo de negocio es bastante reciente y sigue las tendencias de la economía mundial


Los datos estadísticos 


      Los datos sobre el valor de las importaciones y las cantidades desglosadas por menudo las listas detalladas de los productos están disponibles en la recolección de estadísticas sobre el comercio internacional publicadas por los servicios estadísticos de las organizaciones intergubernamentales (por ejemplo, la División de Estadística , FAOSTAT , la OCDE ), los institutos de estadística supranacionales (por ejemplo, Eurostat ) y institutos nacionales de estadística.


Import

        The term import is derived from the conceptual meaning as to bring in the goods and services into the port of a country. The buyer of such goods and services is referred to an "importer" who is based in the country of import whereas the overseas based seller is referred to as an "exporter".  Thus an import is any good (e.g. a commodity) or service brought in from one country to another country in a legitimate fashion, typically for use in trade. It is a good that is brought in from another country for sale. Import goods or services are provided to domestic consumers by foreign producers. An import in the receiving country is an export to the sending country.


     Imports, along with exports, form the basis of international trade. Import of goods normally requires involvement of the customs authorities in both the country of import and the country of export and are often subject to import quotas, tariffs and trade agreements. When the "imports" are the set of goods and services imported, "Imports" also means the economic value of all goods and services that are imported. The macroeconomic variable I usually stands for the value of these imports over a given period of time, usually one year.

Definition


      "Imports" consist of transactions in goods and services (sales, barter, gifts or grants) from non-residents residents to residents. The exact definition of imports in national accounts includes and excludes specific "borderline" cases. A general delimitation of imports in national accounts is given below:


·                    An import of a good occurs when there is a change of ownership from a non-resident to a resident; this does not necessarily imply that the good in question physically crosses the frontier. However, in specific cases national accounts impute changes of ownership even though in legal terms no change of ownership takes place (e.g. cross border financial leasing, cross border deliveries between affiliates of the same enterprise, goods crossing the border for significant processing to order or repair). Also smuggled goods must be included in the import measurement.


·                    Imports of services consist of all services rendered by non-residents to residents. In national accounts any direct purchases by residents outside the economic territory of a country are recorded as imports of services; therefore all expenditure by tourists in the economic territory of another country are considered as part of the imports of services. Also international flows of illegal services must be included.


      Basic trade statistics often differ in terms of definition and coverage from the requirements in the national accounts:


·                    Data on international trade in goods are mostly obtained through declarations to custom services. If a country applies the general trade system, all goods entering the country are recorded as imports. If the special trade system (e.g. extra-EU trade statistics) is applied goods which are received into customs warehouses are not recorded in external trade statistics unless they subsequently go into free circulation of the importing country.


·                    A special case is the intra-EU trade statistics. Since goods move freely between the member states of the EU without customs controls, statistics on trade in goods between the member states must be obtained through surveys. To reduce the statistical burden on the respondents small scale traders are excluded from the reporting obligation.


·                    Statistical recording of trade in services is based on declarations by banks to their central banks or by surveys of the main operators. In a globalized economy where services can be rendered via electronic means (e.g. internet) the related international flows of services are difficult to identify.



·                    Basic statistics on international trade normally do not record smuggled goods or international flows of illegal services. A small fraction of the smuggled goods and illegal services may nevertheless be included in official trade statistics through dummy shipments or dummy declarations that serve to conceal the illegal nature of the activities.

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Exportar 


             El vendedor de tales bienes y servicios que se conoce como un "exportador" que tiene su sede en el país de exportación, mientras que el comprador basado en el extranjero se conoce como un "importador"En el comercio internacional, "las exportaciones" se refiere a la venta de bienes y servicios producidos en el país de origen a otros mercados. 


          Cualquier buena o de los productos básicos , transportado de un país a otro país de una manera legítima, por lo general para su uso en el comercio . Export goods or services are provided to foreign consumers by domestic producers . [ 2 ] Exportan bienes o servicios se proporcionan a los extranjeros a los consumidores domésticos por los productores


       La exportación de cantidades comerciales de productos que normalmente requiere la participación de las autoridades aduaneras, tanto en el país de exportación y el país de importación. The advent of small trades over the internet such as through Amazon and eBay have largely bypassed the involvement of Customs in many countries because of the low individual values of these trades  . La aparición de pequeños comercios a través de Internet como a través de Amazon y eBay han dejado de lado la participación de las aduanas en muchos países debido a los bajos valores individuales de estos cambios. Sin embargo, estas exportaciones pequeños todavía están sujetos a restricciones legales aplicadas por el país de exportación. An export's counterpart is an import . Un par de exportación es una importación . 

Definición

 

           "La demanda externa de bienes producidos por el país de origen" 


[ 3 ]            [ 4 ] A general delimitation of exports in national accounts is given below: En las cuentas nacionales "exportaciones" consisten en las transacciones de bienes y servicios (ventas, trueques, regalos o donaciones) de los residentes a no residentes. La definición exacta de las exportaciones incluye y excluye determinados casos "límite". A delimitación general de las exportaciones en las cuentas nacionales es la siguiente: 


·          La exportación de un bien se produce cuando hay un cambio de propiedad de un residente a un no residente, lo que no implica necesariamente que el bien en cuestión física cruza la frontera.  Sin embargo, en casos específicos de las cuentas nacionales imputar los cambios de propiedad, incluso aunque en términos legales no hay cambio de propiedad se lleva a cabo (por ejemplo, de arrendamiento financiero transfronterizo, las entregas transfronterizas entre las filiales de la misma empresa, las mercancías que cruzan la frontera para el procesamiento significativa para el orden o la reparación ). Also smuggled goods must be included in the export measurement. Mercancías objeto de tráfico ilícito también debe ser incluido en la medición de exportación. 


  [ edit ] History
Historia
 
      

     La teoría del comercio internacional y política comercial es una de las ramas más antiguas de pensamiento económico. La exportación es un componente importante del comercio internacional, y los riesgos macroeconómicos y los beneficios de la exportación se discuten regularmente y disputada por los economistas y otros. Dos puntos de vista sobre el comercio internacional presentan diferentes perspectivas.  El segundo se ocupa de la posible que ciertas industrias nacionales (o trabajadores, o la cultura) pueda ser perjudicada por la competencia extranjera. 
 

[ edit ] ProcessProceso

          Métodos de exportación son un producto o un bien o la información que se envía por correo, mediante entrega en mano, enviados por vía aérea, enviado por barco, cargarlos en un sitio de Internet, o descargar de un sitio de Internet.  Las exportaciones también incluyen la distribución de la información que puede ser enviado en forma de un correo electrónico, un archivo adjunto de correo electrónico, un fax o pueden ser compartidos en una conversación telefónica.

 [ edit ] Exports and free tradeLas exportaciones y el libre comercio

         La teoría de la ventaja comparativa se materializó durante el primer trimestre del siglo 19 en los escritos de los economistas clásicos. Mientras que David Ricardo es el más acreditado con el desarrollo de la teoría (en el Capítulo 7 de sus Principios de Economía Política, 1817),   James Mill y Robert Torrens producido ideas similares.  La teoría establece que todas las partes maximizar el beneficio en un entorno de comercio sin restricciones, aunque las ventajas absolutas en la producción de existir entre las partes.
 

          En contraste con el mercantilismo , el primer cuerpo sistemático de pensamiento dedicado al comercio internacional, surgió durante los siglos 17 y 18 en Europa. While most views surfacing from this school of thought differed, a commonly argued key objective of trade was to promote a "favorable" balance of trade , referring to a time when the value of domestic goods exported exceeds the value of foreign goods imported. Mientras que la mayoría de los puntos de vista que emergen de esta escuela de pensamiento diferente, un objetivo común argumentó clave del comercio era promover una "favorable" balanza de comercio , en referencia a un momento en que el valor de los productos nacionales exportados supera el valor de las mercancías extranjeras que se importan.


 
          Los mercantilistas abogó por que la política del gobierno directamente de organizar el flujo de comercio para ajustarse a sus creencias.  Ellos buscaron una agenda muy intervencionista, con impuestos sobre el comercio de manipular el equilibrio de la composición del comercio de productos básicos o de comercio en favor de su país de origen. 

 [ edit ] Advantages of exporting  

Ventajas de la exportación

 

              Ventajas de propiedad son específicas de la empresa los activos , la experiencia internacional, y la capacidad para desarrollar, ya sea de bajo costo o productos diferenciados dentro de los contactos de su cadena de valor .  Las ventajas de la localización de un mercado en particular son una combinación de potencial de mercado y el riesgo de la inversión . Internacionalización ventajas son los beneficios de mantener una competencia esencial dentro de la empresa y roscado que, aunque la cadena de valor en lugar de obtener la licencia , subcontratar , o venderla. En relación con el paradigma ecléctico , las empresas que tienen bajos niveles de ventajas de propiedad, o bien no entrar en los mercados extranjeros. Si la empresa y sus productos están equipados con ventaja de la propiedad y la ventaja de internalización, que entran a través de los modos de bajo riesgo como de exportación.  Exportar requiere un nivel significativamente menor de la inversión que otros modos de expansión internacional, tales como la inversión extranjera directa international business . Como era de esperar, el riesgo más bajo de exportación típicamente resulta en una menor tasa de retorno sobre las ventas que posible, aunque otros modos de comercio internacional . En otras palabras, el retorno de costumbre en las ventas de exportación no puede ser tremendo, pero tampoco lo es el riesgo. Exportación permite a los administradores para ejercer el control operativo, pero no les proporciona la posibilidad de ejercer el control de comercialización mucho más. Un exportador de su residencia habitual lejos del consumidor final y, a menudo se alista varios intermediarios para gestionar las actividades de marketing .

[ edit ] Disadvantages of exportingLas desventajas de la exportación

    Para empresas (PYME) con menos de 250 empleados, la venta de bienes y servicios a los mercados extranjeros parece ser más difícil de servir al mercado interno. Para Pequeñas y medianas empresas (PYME) con menos de 250 empleados, la venta de bienes y servicios a los mercados extranjeros parece ser más difícil de servir al mercado interno.  La falta de conocimiento de las regulaciones comerciales , las diferencias culturales, idiomas diferentes y de cambio de divisas situaciones, así como la cepa de los recursos y el personal de interactuar como un bloque para la exportación. De hecho hay algunos de las PYME que están exportando, pero casi dos tercios de ellos venden en un solo a un mercado extranjero. La    hipótesis siguiente muestra las principales desventajas: 


·            Esfuerzo de gestión financiera: Para minimizar el riesgo de tipo de cambio de fluctuación y los procesos de transacciones de la actividad exportadora de la financiera de gestión necesita más capacidad para hacer frente al gran esfuerzo 


·              Demanda de los clientes: Los clientes internacionales demandan más servicios de su proveedor, como la instalación y puesta en marcha de los equipos, el mantenimiento o más servicios de entrega. 


·                     Tecnologías de la comunicación mejora: La mejora de las tecnologías de la comunicación en los últimos años permiten al cliente interactuar con más proveedores al recibir más información y más barato de comunicaciones al mismo tiempo, al igual que hace 20 años. Esto conduce a una mayor transparencia.  El vendedor se encuentra en la obligación de seguir la demanda en tiempo real y que presente todos los detalles de la transacción. 


·            Errores de gestión: La gestión podría aprovechar en algunas de las dificultades de organización, al igual que una mala selección de los agentes o distribuidores de ultramar o de la organización mundial caótica.

[ edit ] Ways of exporting


[ edit ] Direct selling in export strategyLa venta directa en la estrategia de exportación

Direct selling           Participan representantes de ventas, o que se encuentran fuera del país del exportador. La venta directa consiste en representantes de ventas, distribuidores o comerciantes que se encuentren fuera del país del exportador.  Las exportaciones directas son bienes y servicios que se venden a un tercero independiente fuera del país de origen del exportador. Principalmente las empresas son empujados por las competencias básicas y mejorar su rendimiento de la cadena de valor.
[ edit ] Direct selling through distributorsLa venta directa a través de distribuidores
 
       Se considera que la opción más popular para las empresas, para desarrollar su propia comercialización internacional de la capacidad.  Esto se logra mediante el cobro de personal de la empresa para darles un mayor control sobre sus operaciones. Direct selling also give the company greater control over the marketing function and the opportunity to earn more profits. La venta directa también se dan a la empresa un mayor control sobre la función de marketing y la oportunidad de ganar más beneficios. 


            En otros casos, donde la red de representante de ventas, la empresa puede transferir los derechos exclusivos para vender en una región geográfica particular,. En otros casos, donde la red de representante de ventas, la empresa puede transferir los derechos exclusivos para vender en una región geográfica particular. Una en un país extranjero es un comerciante que compra el producto del fabricante y los vende a beneficio. suelen llevar inventario de existencias y servicio del producto, y en la mayoría de los casos distribuye ofertas con los minoristas en lugar de los usuarios finales.Un distribuidor en un país extranjero es un comerciante que compra el producto del fabricante y los vende a beneficio. Distribuidores suelen llevar inventario de existencias y servicio del producto, y en la mayoría de los casos distribuye ofertas con los minoristas en lugar de los usuarios finales. 


Evaluating Distributors Evaluación de Distribuidores

  El tamaño y las capacidades de su fuerza de ventas. 


·                    Its sales record. Su récord de ventas.
·                    An analysis of its territory. Un análisis de su territorio.
·                    Its current product mix. Su gama de productos actual.
·                    Its facilities and equipment. Sus instalaciones y equipos.
·                    Its marketing polices. Sus políticas de marketing.
·                    Its customer profit. Su cliente de lucro.
·                    Its promotional strategy. Su estrategia de promoción. 


 
Export 


          This term export is derived from the conceptual meaning as to ship the goods and services out of the port of a country. The seller of such goods and services is referred to as an "exporter" who is based in the country of export whereas the overseas based buyer is referred to as an "importer". In International Trade, "exports" refers to selling goods and services produced in home country to other markets.

        Any good or commodity, transported from one country to another country in a legitimate fashion, typically for use in trade. Export goods or services are provided to foreign consumers by domestic producers.

      Export of commercial quantities of goods normally requires involvement of the customs authorities in both the country of export and the country of import. The advent of small trades over the internet such as through Amazon and eBay have largely bypassed the involvement of Customs in many countries because of the low individual values of these trades 
 .       Nonetheless, these small exports are still subject to legal restrictions applied by the country of export. An export's counterpart is an import.

Definition

          "Foreign demand for goods produced by home country"

            In national accounts "exports" consist of transactions in goods and services (sales, barter, gifts or grants) from residents to non-residents.The exact definition of exports includes and excludes specific "borderline" cases.[4] A general delimitation of exports in national accounts is given below:
·                     
      An export of a good occurs when there is a change of ownership from a resident to a 
non-resident; this does not necessarily imply that the good in question physically crosses the 
frontier. However, in specific cases national accounts impute changes of ownership even though 
in legal terms no change of ownership takes place (e.g. cross border financial leasing, cross 
 border deliveries between affiliates of the same enterprise, goods crossing the border for 
significant processing to order or repair). Also smuggled goods must be included in the export measurement.




History



        The theory of international trade and commercial policy is one of the oldest branches of economic thought. Exporting is a major component of international trade, and the macroeconomic risks and benefits of exporting are regularly discussed and disputed by economists and others. Two views concerning international trade present different perspectives. The first recognizes the benefits of international trade. The second concerns itself with the possibly that certain domestic industries (or laborers, or culture) could be harmed by foreign competition.


Process

 

        Methods of export include a product or good or information being mailed, hand-delivered, shipped by air, shipped by boat, uploaded to an internet site, or downloaded from an internet site. Exports also include the distribution of information that can be sent in the form of an email, an email attachment, a fax or can be shared during a telephone conversation.

Exports and free trade

 

           The theory of comparative advantage materialized during the first quarter of the 19th century in the writings of 'classical economists'. While David Ricardo is most credited with the development of the theory (in Chapter 7 of his Principles of Political Economy, 1817) James Mill and Robert Torrens produced similar ideas. The theory states that all parties maximize benefit in an environment of unrestricted trade, even if absolute advantages in production exist between the parties.


          In contrast to Mercantilism, the first systematic body of thought devoted to international trade, emerged during the 17th and 18th centuries in Europe. While most views surfacing from this school of thought differed, a commonly argued key objective of trade was to promote a "favorable" balance of trade, referring to a time when the value of domestic goods exported exceeds the value of foreign goods imported. The "favorable" balance in turn created a balance of trade surplus.


        Mercantilists advocated that government policy directly arrange the flow of commerce to conform to their beliefs. They sought a highly interventionist agenda, using taxes on trade to manipulate the balance of trade or commodity composition of trade in favor of the home country

Advantages of exporting

           Ownership advantages are the firm's specific assets, international experience, and the ability to develop either low-cost or differentiated products within the contacts of its value chain. The locational advantages of a particular market are a combination of market potential and investment risk. Internationalization advantages are the benefits of retaining a core competence within the company and threading it though the value chain rather than obtain to license, outsource, or sell it. In relation to the Eclectic paradigm, companies that have low levels of ownership advantages either do not enter foreign markets. If the company and its products are equipped with ownership advantage and internalization advantage, they enter through low-risk modes such as exporting. Exporting requires significantly lower level of investment than other modes of international expansion, such as FDI. As you might expect, the lower risk of export typically results in a lower rate of return on sales than possible though other modes of international business. In other words, the usual return on export sales may not be tremendous, but neither is the risk. Exporting allows managers to exercise operation control but does not provide them the option to exercise as much marketing control. An exporter usually resides far from the end consumer and often enlists various intermediaries to manage marketing activities.

Disadvantages of exporting

 

          For Small-and-Medium Enterprises (SME) with less than 250 employees, selling goods and services to foreign markets seems to be more difficult than serving the domestic market. The lack of knowledge for trade regulations, cultural differences, different languages and foreign-exchange situations as well as the strain of resources and staff interact like a block for exporting. Indeed there are some SME's which are exporting, but nearly two-third of them sell in only to one foreign market. The following assumption shows the main disadvantages:


·                    Financial management effort: To minimize the risk of exchange-rate fluctuation and transactions processes of export activity the financial management needs more capacity to cope the major effort

·                    Customer demand: International customers demand more services from their vendor like installation and startup of equipment, maintenance or more delivery services.

·                    Communication technologies improvement: The improvement of communication technologies in recent years enable the customer to interact with more suppliers while receiving more information and cheaper communications cost at the same time like 20 years ago. This leads to more transparency. The vendor is in duty to follow the real-time demand and to submit all transaction details.
 
·                    Management mistakes: The management might tap in some of the organizational pitfalls, like poor selection of oversea agents or distributors or chaotic global organization.

Direct selling in export strategy

          Direct selling involves sales representatives, distributors, or retailers who are located outside the exporter's home country. Direct exports are goods and services that are sold to an independent party outside of the exporter’s home country. Mainly the companies are pushed by core competencies and improving their performance of value chain.
Direct selling through distributors
            It is considered to be the most popular option to companies, to develop their own international marketing capability. This is achieved by charging personnel from the company to give them greater control over their operations. Direct selling also give the company greater control over the marketing function and the opportunity to earn more profits.


          In other cases where network of sales representative, the company can transfer them exclusive rights to sell in a particular geographic region.

     A
distributor in a foreign country is a merchant who purchases the product from the manufacturer and sells them at profit. Distributors usually carry stock inventory and service the product, and in most cases distributes deals with retailers rather than end users.

Evaluating Distributors

·                    The size and capabilities of its sales force.
·                    Its sales record.
·                    An analysis of its territory.
·                    Its current product mix.
·                    Its facilities and equipment.
·                    Its marketing polices.
·                    Its customer profit.
·                    Its promotional strategy.

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